top of page

Ποιο είναι το πιο ευτυχισμένο ζευγάρι;

  • yvonikonstantinou
  • 16 Ιουν
  • διαβάστηκε 3 λεπτά

Αν ομαδοποιούσαμε τις συμπεριφορές των ζευγαριών, λίγο πολύ όλοι θα έβρισκαν τη σχέση τους σε ένα από τα πιο κάτω 4 ζευγάρια.

Ίσως τα πιο κάτω να μην ταιριάζουν σε πολλούς. Εγώ όμως βλέποντας αυτή την εικόνα, έβαλα κατευθείαν σε 4 κατηγορίες τα είδη ζευγαριών. Μη διαβάσετε το άρθρο πριν πρώτα να διαλέξετε μια εικόνα. Και το σημαντικό είναι πως ο κάθε σύντροφος μπορεί να βλέπει τη σχέση του με διαφορετικά μάτια, δεν είναι απαραίτητα δύο σύντροφοι να έχουν κοινή απάντηση.



1) Το ζευγάρι είμαστε σε όλα μαζί!

Είναι το ζευγάρι που προτιμούν να τα κάνουν όλα μαζί. Που είναι συνήθως παντού μαζί. Που μέσα στη σχέση περνούν υπέροχα καθώς βρίσκουν τον εαυτό τους στο άλλο τους μισό, όμως εκτός της σχέσης δεν ξέρουν πως να ζήσουν και τί να πουν. Είναι το ζευγάρι που ίσως δεν έχει ούτε μεγάλο κύκλο, αφού ικανοποιούνται μόνοι τους με ό,τι κάνουν. Ένα ευτυχισμένο ζευγάρι που όμως τους λείπει λίγο η σχέση με τον εαυτό τους, με τις δικές τους ανάγκες, να μπορούν να τις επικοινωνήσουν, χωρίς να νιώθουν ότι θα απογοητεύσουν τους άλλους (και τα δύο μέλη).


2) Είναι το ζευγάρι: νιώθω άξιος μόνο αν σε ικανοποιώ.

Είναι ο άντρας ή η γυναίκα που μετά τον γάμο, χάνουν την ατομική τους ταυτότητα και νιώθουν άξιοι μόνο όταν ικανοποιούν τον σύντροφό τους. Δεν αφιερώνουν χρόνο για τον εαυτό τους, ούτε ιδιαίτερη φροντίδα, γιατί μέ αυτό τον τρόπο νιώθουν τύψεις και ενοχές ότι δήθεν είναι εγωιστές. Είναι ο άντρας ή η γυναίκα που μπορεί να θυσιάσουν τον εαυτό τους για να είναι η οικογένεια καλά. Όμως δεν λένε ποτέ ότι πιέζονται. Λένε πάντα ότι αυτό που τους κάνει χαρούμενους είναι η οικογένεια και μόνο η οικογένεια, καθώς δεν έχουν ιδιαίτερα χόμπυ ούτε φίλους. Έχουν σαν προτεραιότητα να ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις και να ξεκουράσουν τον σύντροφό τους. Αυτοί οι άνθρωποι έμαθαν από μικροί ότι αξίζουν μόνο όταν ικανοποιούν πλήρως τους άλλους και ότι αν δεν, κινδυνεύουν με απόρριψη ή και εγκατάλειψη. Στα χρόνια παύει να υπάρχει θαυμασμός σε αυτό τον σύντροφο που μοιάζει σαν υπηρέτης/δούλος, κι έτσι πολλές φορές έρχεται ο χωρισμός σαν αίτημα από τον άλλο σύντροφο και ξαφνικά μπορεί να γίνουν δύο πράγματα: είτε ο αδύναμος σύντροφος να βρει τον εαυτό του και να δυναμώσει δεόντος μόνος του, είτε να χαθεί εντελώς και να μη σηκωστεί ξανά.


3) Είναι το ζευγάρι 50/50.

Είναι αυτό το ζευγάρι που συνήθως παρατηρείς ένα ανταγωνισμό. Εγώ μαγειρεύω, εσύ πλένεις. Εγώ θηλάζω, εσύ κοιμίζεις το μωρό. Εγώ σκουπίζω, εσύ σφογγαρίζεις. Είναι το ζευγάρι που για να είναι καλά, πρέπει να είναι απόλυτα ίσοι. Που υπάρχει μια εσωτερικευμένη αδικία: γιατί εγώ να κάνω περισσότερα; Και αυτή η αδικία μεταφέρεται εν τέλει και στα δύο μέλη της σχέσης με αποτέλεσμα η φροντίδα από τον ένα στον άλλον να μετριέται σαν μαθηματικά για να μην προσπεράσει τη φροντίδα που δίνει ο άλλος. Είναι ένα πολύ ευτυχισμένο ζευγάρι αν είναι όλα μοιρασμένα και συμφωνούν σε αυτό. Τους λείπει να αφεθούν λίγο στο να παρατηρήσουν τα θετικά ο ένας του άλλου και να αναγνωρίσουν τη διαφορετικότητά τους μέσα στη σχέση εκμεταλλευόμενοι αυτό το στοιχείο. Καθώς δύο άνθρωποι δεν μπορούν απόλυτα να είναι ίσοι, όμως μπορούν να είναι εναρμονισμένοι, π.χ. ο ένα να οργανώνει και ο άλλος να ακολουθεί προσθέτωντας ιδέες ή ο ένας να ολοκληρώνει τις δουλειές του σπιτιού μέχρι ο άλλος να πάει να φέρει το φαγητό που παράγγειλαν.


4) Είναι το ζευγάρι του Σεβασμού.

Εδώ, υπάρχει σεβασμός στη διαφορετικότητα. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός στο ποιος θα κάνει τί για να είναι όλοι ίσοι και όμιοι. Υπάρχει κατανόηση πως ο καθένας είναι καλός σε κάτι διαφορετικό και μπορούν να εκμεταλλευτούν το πλεονέκτημά τους και έτσι δημιουργούν μια όχι απαραιτήτως ίση, αλλά αρμονική σχέση. Είναι το ζευγάρι που ο κάθε σύντροφος ξέρει καλά τον εαυτό του, και μπορεί να φροντίσει τόσο τη σχέση, όσο και τον εαυτό του, άρα δε χάνεται ο θαυμασμός στα χρόνια γιατί ξέρουν καλά οι δυο τους τους ρόλους τους, τις ευθύνες τους, τις υποχρεώσεις τους, όμως δε ξεχνούν ποτέ και το μαζί. Δεν τους κουράζει το μαζί, καθώς μπορούν να είναι ο πραγματικός εαυτός τους όσο είναι μαζί, όχι να πιέζονται, να καταπιέζονται ή να προσποιούνται.



 
 
 

Σχόλια


bottom of page